sobota, 29 marca 2014

Biszkopty kawowo-czekoladowe


Ma ktoś ochotę na ciasteczka? Takie trzysmakowe i trójkolorowe?  To zapraszam!


Przepis pochodzi z tej książki. Mam w nim pozaznaczane ciasteczka, które lubie robić i jeść. A przy tym nie sa zbyt pracochłonne.


375 g masła
375 g cukru
1 jajko
kilka kropli esencji waniliowej (cukier waniliowy)
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
30 g roztopionej gorzkiej czekolady (2 łyżeczki kakao)
470 g mąki
sól

W nawiasach moje zamienniki


Utrzeć masło i cukier na puszystą masę. Dodać jajko.
Mase podzielić na trzy równe części i przełożyć do misek. Do pierwszej dodać esencji waniliowej (cukier waniliowy), do drugiej rozpuszczona w 2 łyżeczkach gorącej wody ostudzona kawę, a do trzeciej stopioną czekoladę (kakao).
Do każdej miski dodać 156 g przesianej mąki i szczyptę soli.

Każdą porcję najpierw wymieszać łyżką, a następnie na posypanej mąką tortownicy wyrobic ręką dość twarde ciasto.

Uformować trzy długie wałki.
Położyć obok siebie wałek waniliowy i kawowy, a na nich wałek czekoladowy. Wszystkie trzy lekko ścisnąć razem, przeciąć na pół i zawinąć w folię spożywczą.
Włożyć do lodówki na co najmniej 3-4 godziny.



Od grubości wałków zależy wielkość ciasteczek. Ja chciałam mieć je małe, więc wałki były cienkie.


Kilka blach wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto pociąć na plasterki grubości 0,5 cm i ułożyć na blasze.


Piec 15-18 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st C.


Ostudzić na ażurowej podstawce.
Wychodzi około 70 ciasteczek.

Miłego przygotowywania i Smacznego! Dziękuję za odwiedziny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny