piątek, 29 kwietnia 2011

Zupa pieczarkowa

Jeden przepis a tyle możliwości.
Wersja z makaronem

I wersja z ziemniakami i natką pietruszki


Trudno mi opisywać jak gotuję zupy, bo w większości wszystkiego daję "na oko". Mam garnki takiej wielkości, że wiem na ile porcji wyjdzie mi zupy w danym garnku.
No ale spróbuję.

35 dkg pieczarek
2-2,5 l wody
0,5 l bulionu lub rosołu (jak mi zostanie tak ni w pięć ni w dziewięć)
1 średnia marchewka
1/2 sredniej pietruszki
kawałek selera
suszony lubczyk
sól, pieprz
natka pietruszki
makaron/ziemniaki
śmietana - opcjonalnie

Pieczarki wyszorować lub obrać (ja obieram) i pokroić w plasterki lub półplasterki. Zalać wodą =NIE SOLIĆ - dodać marchewkę, pietruszkę i seler. Gotować na małym lub średnim ogniu, aż pieczarki będą miękkie.
Dodać bulion/rosół. Doprawić do smaku lubczykiem, solą i pieprzem. Pogotować ok 15 min.

Makaron/ziemniaki ugotować. Dać na talerz, zalać zupą, posypać natką pietruszki.

Jak ktoś lubi to może zupę zagęścić śmietaną lub dodać kleks śmietany na talerz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny