sobota, 11 czerwca 2011

Chleb pszenny, jasny


Zachciało mi się upiec chleb.
Miałam go upiec według tego przepisu z Pracowni Wypieków, ale postanowiłam wykorzystać miskę Tupperware.


0,5 kg mąki pszennej
5 dkg drożdży
1,5 łyżeczki soli
ok. 1 szkl wody z mlekiem (letnia)

Drożdże rozmieszałam z pół szklanki płynu, dodałam do mąki i soli.
Zamieszałam i zamknęłam miskę.
Odessałam powietrze i po wypukleniu się pokrywki ponownie zamieszałam i znowu zamknęłam. Powtórzyłam 3 razy.

Ciasto przełożyłam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 230 st C.
Po 10 min skręciłam temperaturę do 200  st C. Piekłam następne 30 min.
Potem chleb wyjęłam z keksówki i zostawiłam w piekarniku na samym papierze. Spryskałam wodą i piekłam jakieś 10 min.

Mój chleb nie miał bardzo chrupiącej skórki, bo nie piekłam go zbyt długo.
Bardzo prosty i smaczny chlebek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny