czwartek, 16 lutego 2012

Pieczone pączki


Przepis na pieczone pączki znalazłam na TYM blogu.
Postanowiłam je zrobić. Moje nie wyszły takie pulchne, bo za bardzo rozwałkowałam ciasto.


Składniki na ok 10 dużych pączków:
  • 130ml mleka
  • 25g świeżych drożdży (ja dałam drożdże suszone)
  • 70g cukru
  • 400-450g mąki pszennej
  • 1 jajko
Mleko zagrzej do momentu, aż będzie letnie wraz z rozdrobnionymi w nim drożdżami i cukrem. Następnie dodaj tą letnią mieszankę do mąki oraz jajka, wyrób na gładkie, elastyczne ciasto i pozostaw w cieple do podwojenia objętości.
Moje ciasto wyrastało w misce z Tupperware.


Gdy ciasto podwoi swoją objętość, rozwałkuj je na grubość ok 1 - 1,5cm, wykrawaj okrągłe kształty, w nich mniejsze, a następnie przenieś je na wyłożoną papierem do pieczenia blaszę, przykryj ściereczką i pozostaw jeszcze na ok 15 minut do napuszenia. Po upływie tego czasu włóż blaszkę do piekarnika i piecz w 180C przez ok 10 minut.

Złocisty cynamonowy cukier:
  • 70g masła
  • 1 szkl cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
Roztopionym masłem smaruj przy pomocy pędzelka upieczone pączki. Następnie obtaczaj je w krótko zblendowanym cukrze z dodatkiem zmielonego cynamonu i podawaj.




Miłego przygotowywania i Smacznego! Dziękuję za odwiedziny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny