czwartek, 25 marca 2021

Koreański smażony kurczak z marynowana kalarepka


Nadal poznaję smaki kuchni koreańskiej za sprawą kanału Pierogi z kimchi, który na YT prowadzi Wiola.
Tym razem zrobiłam smażonego kurczaka z ostro-słodkim sosem.
Kalarepki nie marynowałam, bo zapomniałam kupić.

Kalarepka marynowana:
500 g kalarepy
500 ml wody
60 ml octu (najlepiej ryżowego)
4 łyżki cukru
łyżeczka soli

KURCZAK 
600 g piersi z kurczaka
140 ml mleka
olej do smażenia

panierka 
120 g mąki pszennej
120 g mąki ziemniaczanej
łyżeczka soli
szczypta pieprzu 

SOS 
200 g syropu ryżowego lub miodu (najlepiej lipowego)
110 g keczupu
łyżka pasty gochujang
3 łyżki sosu sojowego
ok 4 ząbki czosnku
4 łyżki cukru brązowego

Jak zrobić takiego kurczaka w sosie i kalarepkę znajdziecie w tym odcinku:


I kilka zdjęć z mojego gotowania.

W misce moczą się dwie pojedyncze piersi z kurczaka.


Tutaj bulgocze sos z połowy porcji. Do jego zrobienia wykorzystałam miód.


Mięsko już opanierowane.


I pierwsze smażenie.


Pierwsza porcja mięsa oczekuje na drugie smażenie.
Fajny patent z sitkiem. Lepiej się tak odsącza z nadmiaru tłuszczu niż na recznikach papierowych.


I usmażony, super chrupiący kurczak. Palce lizać. Zjedliśmy wszystko w dwie osoby na jeden obiad. Sos każdy sobie sam dawkował.





Miłego przygotowywania i Smacznego! Dziękuję za odwiedziny!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny