czwartek, 11 października 2012

Drożdżowy zawijaniec z gruszkami



Co zrobić, gdy zostanie ciasta drożdżowego zrobionego na kluski na parze? Najlepiej zawijańca z owocami.
Mój zawijaniec skrywa w sobie gruszki z kompotu.


Ciasto rozwałkować (mnie zostało około pół porcji). Posypać mąką. Ułożyć kawałek od brzegu rząd owoców i zawinąć ciasto. Znowu ułożyć owoce i zawinąć.
Ilość zawinięć zależy od wielkości owoców.
Ja ułożyłam trzy rzędy gruszek.


Zlepić lub zawinąć pod spód końce i przełożyć na blachę z papierem do pieczenia.
Górę posmarować wodą lub rozmąconym jajkiem i posypać cukrem kryształem.


Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp 130-140 st. C, podkręcić temperaturę do 200 st. C i piec około 30 minut.



My zajadaliśmy się jeszcze ciepłym.




Miłego przygotowywania i Smacznego! Dziękuję za odwiedziny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny