środa, 14 stycznia 2015

Udka z kurczaka duszone z grzybami i suszonymi owocami


Dzisiaj przychodzę do Was z kolejna potrawą z programu Karola Okrasy. Oryginalny przepis znajdziecie TUTAJ.
Ja oczywiście musiałam co nieco zmienić, bo nie miałam wszystkich potrzebnych produktów, albo coś pomieszałam na zakupach. A poza tym musiałam dołożyć swoje trzy grosze.


3 udka z kurczaka
50 g suszonych śliwek
50 g suszonych moreli
garść suszonej żurawiny
3-4 ząbki czosnku
1 cebula
kilka gałązek świeżego rozmarynu (oryginalnie tymianku)
1 łyżeczka suszonego majeranku
1 łyżeczka suszonego tymianku
150 ml białego półsłodkiego wina (oryginalnie wytrawnego)
5 kapeluszy pieczarek
1/2 korzenia selera
50 g masła
sól
pieprz
olej


Udka oczyścić, przekroić, posolić i popieprzyć. Odstawić na chwilę.

Cebulę pokroić w kostkę, a czosnek w paski.
Suszone śliwki i morele pokroić w drobne paski.
Pieczarki pokroić w plasterki a seler w kostkę.

Na rozgrzanym oleju obsmażyć udka z obu stron.

Tutaj wydawało się, że zakończę gotowanie, bo mocno poparzyłam sobie prawą dłoń pryskającym olejem. Ale udało się sytuację na tyle opanować, że dokończyłam gotowanie i obiad był na czas.

Udka przełożyć do rondla. Na patelni zeszklić cebulę z czosnkiem, dodać pieczarki, suszone owoce i zioła. Lekko podsmażyć. Dodać wino i poczekać, aż połowa odparuje. Do całości dodać masło.
Tak przygotowaną bazą zalać udka, dodać pokrojony seler, dopełnić wodą tak, aby mięso było przykryte i dusić do miękkości dodając jeszcze kilka świeżych gałązek rozmarynu (tymianku).

Mięso wyjąć, a sos zmiksować na jednolita masę.
Podawać według uznania.


Miłego przygotowywania i Smacznego! Dziękuję za odwiedziny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny